Emmaus Bilthoven kringloopwinkel

emmausbilthoven@gmail.com

emmaus-bilthoven-online.nl

Dinsdag, woensdag, vrijdag en zaterdag: 13.00 - 17.00 uur

Inbreng van goederen kan op dinsdag, woensdag en vrijdag 's ochtends, en maandag en donderdag de hele dag.

Online winkelen kan ook: Bekijk onze Webshop voor exclusieve items

• We zoeken een nieuwe coördinator voor het kringloopbedrijf. De coördinator is een duizendpoot, die de dagelijkse leiding heeft over de organisatie. We zoeken iemand die de Emmaus gedachte ondersteunt en geen moeite heeft met het omgaan met mensen van diverse pluimage. Een HBO werk- en denkniveau is gewenst evenals ervaring met leiding geven, bij voorkeur in een vrijwilligersorganisatie. Voor meer informatie klink je hier.

Ben je geïnteresseerd neem dan contact op met de voorzitter Fred Storms (email: stormdcb@wxs.nl)

• De hevige regenvallen in het Noordoosten van Brazilië, waarbij 94 mensen kwamen te overlijden en meer dan 4000 mensen dakloos werden raakt ook onze Emmausgroep in Recife Trapeiros de Emaús Recife. Zij konden hierdoor hun winkel niet openen, wat voor dalende opbrengsten zorgt.

Met de opbrengsten van hun winkel bouwt Emmaus Recife verder aan hun school Escola Luis Tenderini om door middel van educatie en politieke bewustwoording leerlingen uit de armoede te halen. Momenteel worden hier daklozen van de hevige regenvallen ook opgevangen en delen de vrijwilligers kleding, schoenen en dekens uit.

Emmaus Bilthoven wil solidair zijn met hun collega groepen van de Emmaüs International Beweging en heeft besloten om financiële hulp te geven aan onze Emmausgroep in Recife Brazilië

Hiervoor zullen we onze dagopbrengst van zaterdag 11 juni 2022 volledig inzetten.

Veel klanten vragen ook hoe ze kunnen steunen. Bij de kassa komt een donatie-pot voor donaties. Via de bank overmaken is ook mogelijk:

Emmaus Bilthoven

Bankrekening: NL95 RABO 0376 1097 34

Onder vermelding van Donatie Emmaus Brazilie

• Wij zoeken een winkelmedewerk(st)er voor de verkoop op de dinsdag en/of zaterdag (Vrijwilligerswerk)

WAT GA JE DOEN:

* spullen uitzetten en prijzen in de winkel

* het te woord staan van klanten

* mee draaien met verkoopteam/ kassa

Wij bieden een leuke werkplek, 25 % korting, leuke attenties, gratis lunch en activiteiten en je doet iets voor het goede doel!

Interesse? Bel of kom langs en vraag naar Yvette of Marian

• Onze actieweek voor Oekraïne heeft € 7554,50 aan omzet plus donaties opgebracht. Een grote dank voor alle klanten en donateurs! Via Emmaus Europa kunnen we hiermee de Emmausgroepen in Oekraïnie, Roemeniē en Polen steunen met hun opvang voor allen die vluchten voor oorlog.

• Emmaus Bilthoven zal financiële hulp te geven aan de Emmaus-groepen aan de Poolse en Roemeense grens, zodat Oekraïense vluchtelingen de steun van Emmaus krijgen.

Hiervoor zullen we onze komende weekopbrengst van 7 t/m 14 maart 2022  volledig inzetten.

Veel klanten vragen ook hoe ze kunnen steunen. Bij alle kassa’s komt een donatie-pot voor financiële steun. Via de bank overmaken is ook mogelijk:

Emmaus Bilthoven
    Bankrek: NL95 RABO 0376 1097 34